Το marketing της ομορφιάς!
Κάθε προσπάθεια marketing, είτε αφορά τα επαγγέλματα ομορφιάς, είτε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση, έχει τη βάση της στην βαθιά ανάγκη του καταναλωτή στον οποίο απευθύνεται. Και, δεν συζητάμε για την ανάγκη «να φτιάξω τα νύχια μου», αλλά «να νιώθω όμορφη, νέα, επιθυμητή». Εξάλλου, η ανάγκη να διατηρήσουμε τη νεότητά μας είναι πανανθρώπινη και σταθερή.
Από εδώ προκύπτουν 2θέματα:
Πρώτον, το marketing των υπηρεσιών αισθητικής είναι πιο επιτυχημένο όταν βασίζεται στην πραγματική ανάγκη. Ονομάστε ή έστω προβάλλετε τις υπηρεσίες σας με έμφαση στην νεότητα και τη θελκτικότητά τους. Μην μείνετε στο «μακιγιάζ», προσθέστε (ας πούμε στις αναρτήσεις σας στα social media) «Μακιγιάζ που κάνει τα βλέμματα να γυρίζουν». Με τον απλό αυτόν τρόπο, απευθύνεστε ευθέως στην ψυχολογία πίσω από το μακιγιάζ, στην πραγματική ανάγκη.
Μιας και μπήκαμε στο κεφάλαιο των προωθήσεων, και με την επιφύλαξη ότι θα τα πούμε σε άλλο άρθρο αναλυτικά, να κάνουμε μια στάση στο θέμα των προωθήσεων που βασίζονται στην τιμή. Είναι αναγκαίο κακό; Ναι είναι. Αλλά, παραμένει κακό. Βάζοντας εκπτώσεις στις υπηρεσίες μας είναι σαν να μην πιστεύουμε σε αυτές. Στο μυαλό του καταναλωτή αναπόφευκτα έρχεται η σκέψη «μα πριν την έκπτωση γιατί είχε τόσο; Με κοροϊδεύει;» κι αυτό δεν είναι ποτέ καλό. Αν θέλετε να δώσετε ώθηση στις πωλήσεις σας, επικεντρωθείτε στην αξία και δημιουργήστε προσφορές τύπου μαζί με το Α θα πάρετε και το Β. Κρατήστε την αξία των υπηρεσιών σας και κάνετε «δώρο» αντί για έκπτωση.
Επιστρέφοντας στην προηγούμενη συζήτηση, περνάμε στο δεύτερο θέμα που σχετίζεται με το marketing. Στην Ελλάδα(και σε όλον τον πλανήτη) ο πληθυσμός «γερνάει». Με το πρόβλημα της υπογεννητικότητας, παράλληλα με την αύξηση του προσδόκιμου ζωής, το κύριο σώμα των καταναλωτών είναι όλο και μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτό μας δίνει ξεκάθαρο στίγμα για το μέλλον: θα πρέπει να επενδύσουμε σε θεραπείες που σχετίζονται με την αντιγήρανση και την διατήρηση της ομορφιάς σε κάθε ηλικία. Για παράδειγμα, η εμμηνόπαυση, που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ηλικία, ίσως έχει διαφορετικές απαιτήσεις αισθητικής λόγω των ορμονικών αλλαγών. Τι θα κάνεις εσύ γι' αυτό; Δεν πρέπει να είσαι ήδη προετοιμασμένη; Ρητορικό το ερώτημα, η απάντηση είναι σίγουρα «Ναι!»
Από την Μαναριότη Αγάπη Εκπαιδευτικός Marketing του Ι.ΙΕΚ/ΚΔΒΜ "Ξένου Άννα".